Klónok harca

Klónok harca

Nincs jobb marketing az elégedett vásárlónál

2014. október 05. - roxig
"The balance of power is shifting toward consumers and away from companies… The right way to respond to this if you are a company is to put the vast majority of your energy, attention and dollars into building a great product or service and put a smaller amount into shouting about it, marketing it."
                                 
                                                                                                                                                    /Jeff Bezos/

 

Jeff Bezos, az Amazon.com alapítója és vezérigazgatója, illetve a Washington Post jelenlegi tulajdonosának fent kiemelt idézetéről az aliexpress egyre gördülékenyebb, széleskörű szolgáltatását juttatta eszembe. Az aliexpress.com szisztematikája gyakorlatilag tökéletesen illeszkedik a Bezos által felvázolt képbe: az oldal reklámra elenyésző mennyiséget költ csak, legtöbb energiáját és pénzét pedig egy olyan online webáruház kiépítésére költi, ami valóban leigázza az eddig ismert mintákat, mint például az eBayt. Bár a termékek minősége gyakran kifogásolható, azért a nagyobb malőröket simán el lehet kerülni, ha a vásárló veszi a fáradtságot arra, hogy levelezésbe kezdjen az eladóval. A szolgáltatás ezzel szemben tényleg kifogástalan - pénzt kicsalni gyakorlatilag lehetetlen - az eladó csak akkor kapja meg a vásárló által előre kiutalt pénzt, ha az jelzi, hogy a termékeket valóban kézhez kapta -, bármilyen hiba és sérült tárgy kapcsán pedig 'vitát' nyithat az eladóval, de ilyenkor vita nélkül általában készségesen visszautalják a pénzt. Bezos szerint mind energia, mind pénz szintjén keveset kell csak ráfordítani a marketingre, ami az aliexpress esetében megint csak hasonlóan működik: nincs annál jobb marketing, mikor maguk a vásárlók csinálják az oldalnak az ingyenreklámot azzal, hogy híresztelik annak jóhírét és megbízhatóságát. Egy vállalkozás sikere nem csak a vállalaton, hanem a fogyasztókon is múlik, azt pedig, hogy a kínai webáruház mennyire sikeres, azt tőzsdére kerülése is jól példázza. Hogy mi történik majd az alibabával pár éven belül - a cég már most jelentősen kinőtte saját magát -igazán izgalmas kérdés. Az viszont biztos, hogy nem fogunk lemaradni róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://klonokharca.blog.hu/api/trackback/id/tr976761637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása